Σας καλωσορίζουμε στο Ιστολόγιο που δημιούργησε ο Σύλλογος Χημικών Μηχανικών Μαγνησίας. Ο χώρος αυτός φιλοδοξεί να φιλοξενεί εκτός από τις ανακοινώσεις του Δ.Σ. και πολλές άλλες χρήσιμες πληροφορίες που ενδιαφέρουν τα μέλη.

Είναι μία προσπάθεια για καλύτερη και αμεσότερη ενημέρωση των συναδέλφων με τη χρήση των εργαλείων που μας προσφέρει η νέα τεχνολογία. Ελπίζουμε με αυτόν τον τρόπο να δημιουργήσουμε ένα νέο τόπο συνάντησης των Χημικών Μηχανικών της Μαγνησίας και να στηρίξουμε τα μέλη μας με όποιο τρόπο μπορούμε.

Όσοι συνάδελφοι, μέλη ή μη, θα θέλατε να αναρτήσετε κάποιο κείμενο με τις απόψεις σας , για επιστημονικά θέματα, κάποια πρόταση ή και καταγγελία, μπορείτε να στείλετε το κείμενό σας στο email του συλλόγου.

Επίσης, μπορείτε να μας βρείτε στα κοινωνικά δίκτυα και να ενωθείτε μαζί μας: Facebook, Linkedin, twitter

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
Το ΔΣ του συλλόγου

Μαγγιώρης Δημήτρης, Πρόεδρος
Χατζηιορδάνου Πέτρος, Γραμματέας
Γεωργιάδη Αριστέα, Ταμίας
Κορώνας Ευάγγελος, Μέλος
Μπρούζγου Αγγελική, Μέλος

FORUM Χημικών Μηχανικών

Πέμπτη, 14 Απριλίου 2011

Η Σχέση της Ελληνικής Επιχειρηματικότητας με την Επιστήμη

Στην Ελλάδα ελάχιστες είναι οι επιχειρήσεις που στηρίζουν και προσφεύγουν στην επιστημονική κοινότητα, είτε για να λύσουν κάποιο πρόβλημά τους, είτε για συνεργασία, είτε για να βοηθήσουν και να προβληθούν μέσα από αυτή. Οι επιχειρηματίες μας αρέσκονται στο να είναι απλώς χρήστες τεχνολογιών και να διαφημίζουν τα προϊόντα τους στα ΜΜΕ, τίποτα παραπάνω τίποτα παρακάτω από αυτό. Εάν δημιουργήσουν θέσεις εργασίας θα προσπαθήσουν να πάρουν τους πιο "φθηνούς", τους λιγότερους καταρτισμένους, γιατί ούτως ή άλλως τι να τους κάνουν τους επιστήμονες, αφού είναι απλώς χειριστές τεχνολογίας και όχι δημιουργοί-κατασκευαστές. Τα υποτιθέμενα R&D τμήματα είναι απλώς για φιγούρα (για να δικαιολογήσουν χρηματοδοτικά προγράμματα) και σε πράγματα απλά που δεν απαιτούν πολύ κόστος για να εφαρμοστούν.


Επίσης έχουν μία κακή άποψη με το τι θεωρούν επένδυση και την συνδέουν μόνο με τα χρήματα που θα δώσουν βραχυπρόθεσμα και όχι με τα πολλαπλάσια κέρδη που θα τους επιφέρει μακροπρόθεσμα. Για παράδειγμα θεωρούν εσφαλμένα ότι η διαφήμιση είναι επένδυση και όχι αποτέλεσμα της γενικότερης εσωτερικής τους διεργασίας είτε αυτό λέγεται υπηρεσία, είτε αυτό λέγεται προϊόν (πρώτα διαφημίζεται το προϊόν από μόνο του και έπειτα το διαφημίζεις χρησιμοποιώντας τις ψευδοεπιστημονικές τεχνικές του marketing). Η αντίληψη των Ιαπώνων, ότι η τιμή του τελικού προϊόντος διαμορφώνεται από τον καταναλωτή και όχι από το κόστος των α' υλών, φιλοσοφία που είχαν υιοθετήσει εδώ και 60 χρόνια αυτοί πρώτα και έπειτα όλες οι επιστημονικά και βιομηχανικά προηγμένες κοινωνίες, δεν έχει υιοθετηθεί δυστυχώς ακόμη από την Ελληνική κοινωνία.


Με άλλα λόγια είμαστε του φαίνεσθαι και όχι επί της ουσίας. Πουλάμε όταν είναι να κερδίσουμε άμεσα (οι λεγόμενες αρπαχτές) και στοχεύουμε σε δημοφιλείς κοινωνικές ομάδες που θα μας επιφέρουν άμεσα αποτελέσματα (υπερκαταναλωτές=υπερκέρδη). Δηλαδή, με άλλα λόγια συμπεριφερόμαστε περισσότερο ως τυχοδιώκτες παρά σαν επιχειρηματίες.

Σήμερα φαίνεται περισσότερο, πως συνδέεται η επιστημονικότητα του συλλόγου με την κοινωνία. Πρέπει η επιστήμη να γίνει κτήμα της κοινωνίας και να αλλάξει σιγά-σιγά αυτή την κακή νοοτροπία. Εάν ο σύλλογος μας προχωρήσει σε τέτοιες ενέργειες, όπως η διοργάνωση αυτής της ημερίδας, το οποίο είναι ένα θέμα που προσεγγίζει και την κοινωνία, τότε ένα είναι το σίγουρο...Ο σύλλογος βαδίζει προς στην σωστή κατεύθυνση.

Μόνο η επιστήμη θα σώσει τον κόσμο και δει την Ελλάδα. Εμπρός για την δημιουργία επιστημονικού κινήματος!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου